Թեմաներ
Շաբաթ 07 / 06 / 2024
Փոխարժեք
+ °C
+ °C

Ամենակարևոր իրավական լուրերը Հայաստանից` Telegram-ում

ԲՈԼՈՐ ՆՅՈՒԹԵՐԸ

07/06/2024   22:01 Հետևորդների քանակի «նվազումը» մեր իսկ ձեռքի գործն է. «Սրբազան պայքար» 07/06/2024   21:57 Երևանում Քևին Սփեյսիի հետ հանդիպումը չեղարկվել է 07/06/2024   21:52 Երևանի ՀԷԿ–ում հրդեհ է բռնկվել. մայրաքաղաքի կենտրոնական փողոցներում հոսանք չկա 07/06/2024   21:30 ՀՀ ՆԳՆ ոստիկանության պետի հրամանով կադրային նշանակումներ են տեղի ունեցել 07/06/2024   21:20 Ավշար գյուղի համայնքապետարանի մոտ տեղի է ունեցել վիճաբանություն, հնչել է կրակոց 07/06/2024   21:12 Նոր մանրամասներ Սյունիքում 7 հոգանոց ընտանիքի թունավորման դեպքից 07/06/2024   21:05 Մարտական փոխանցումավազքի մրցումներում հաղթող է ճանաչվել ՊՆ ռազմական ակադեմիայի թիմը 07/06/2024   20:50 Ուշադրություն. ԱԺ-ում մեկնարկում է «Ամառային դպրոց» 3-րդ ծրագիրը 07/06/2024   20:33 Վարչապետ Փաշինյանը ծանոթացել է Տավուշի մարզում իրականացվող աշխատանքների ընթացքին 07/06/2024   20:26 Ջրափրակարարները ափ են դուրս բերել քաղաքացիների 07/06/2024   19:24 Ի՞նչ կզգայիք դուք, երբ մի օր արթնանայիք եւ տեսնեիք որ կադաստրի վկայականով ձեզ պատկանող 30 տարվա այգով հայ-ադրբեջանական սահման, փշալար եւ ճանապարհ ա անցնում . կիրանցի 07/06/2024   18:09 Ողբերգական դեպք՝ Սյունիքում. ընտանիքի 7 անդամներ տեղափոխվել են հիվանդանոց, 4 ամյա աղջնակը մահացել է 07/06/2024   17:43 Փաշինյանը հետեւել է բանակային խաղերի շրջանակում անցկացված մարտական փոխանցումավազքի մրցումներին 07/06/2024   17:36 Բագրատ Սրբազանը Բյուրականում հանդիպում է բնակիչների հետ 07/06/2024   17:15 Փաշինյանը հրապարակել է Կիրանցի սահմանագծում տեղադրված փշալարերի կադրերը (տեսանյութ) 07/06/2024   17:01 Ստրուկի պես կատարել եք այն, ինչ թելադրել է մեր կենսագրության թշնամին, երեւի Լուլուն ամենահզոր պաշտպանիչ ուժն է. Բագրատ Սրբազան 07/06/2024   16:36 Թշնամուն հանձնված ճանապարհի փոխարեն նորն է կառուցվում. Փաշինյանը կադրեր է հրապարակել Աճարկուտից 07/06/2024   16:04 Սուրբ Մեսրոպ Մաշտոցը մի ամբողջ կյանք է հեղափոխել. Սրբազան 07/06/2024   16:00 Նիկոլ Փաշինյանը կադրեր է հրապարակել Կիրանցից (տեսանյութ) 07/06/2024   15:55 Հանրապետության նախագահ Վահագն Խաչատուրյանը շնորհավորական ուղերձ է հղել Իրանի նորընտիր նախագահին 07/06/2024   15:37 Բագրատ Սրբազանն այս պահին Օշականում է (տեսանյութ) 07/06/2024   15:34 Իրանի նորընտիր նախագահին շնորհավորական ուղերձներ են հղել մի շարք երկրների ղեկավարներ 07/06/2024   15:30 Բագրատ Սրբազանն այս պահին Արագածոտնի մարզում է .ուղիղ 07/06/2024   15:24 Վարչապետը շնորհավորել է Քիր Սթարմերին՝ Մեծ Բրիտանիայի և Հյուսիսային Իռլանդիայի Միացյալ Թագավորության վարչապետի պաշտոնն ստանձնելու առիթով 07/06/2024   14:45 Օկուպացված Շուշիում ստորագրվել է «Ղարաբաղյան հռչակագիրը» 07/06/2024   14:27 Սպասվում է կարճատև անձրև և ամպրոպ 07/06/2024   14:22 Մասուդ Փեզեշքիանի ընտրությամբ Իրանի արտաքին քաղաքական վեկտորը չի փոխվի. Անգամ ցանկության դեպքում չի կարող հակառակվել հոգեւոր առաջնորդին 07/06/2024   14:17 Վարչապետը շնորհավորել է Իրանի նորընտիր նախագահին 07/06/2024   13:49 Դիլիջանում դանակով զինված ավազակային հարձակում է տեղի ունեցել. հափշտակել են մոտ 600 հազար դրամ 07/06/2024   13:12 Սլովակիայի վարչապետը մահափորձից հետո առաջին անգամ հայտնվել է հանրության առաջ 07/06/2024   12:58 Թուրքիային չի գոհացնում Բաքվի և Երևանի միջև հարաբերությունների կարգավորման հարցում արևմտյան մի շարք երկրների դիրքորոշումը 07/06/2024   12:50 Դանակահարություն՝ Նոր Հաճնում. բժիշկները պայքարում են վիրավորի կյանքի համար 07/06/2024   12:37 Տարադրամի փոխարժեքը հուլիսի 6-ին՝ ըստ հայաստանյան բանկերի 07/06/2024   12:26 Զբոսաշրջիկների մի խմբի Օձուն է հասցնում հենց աղետը 07/06/2024   12:20 Լոռիում բախվել են «ՊԱԶ» ավտոբուսն ու «Opel»-ը. կա 1 զոհ, 3 վիրավոր 07/06/2024   12:13 ԱՄՆ-ին մտահոգել է Հունգարիայի վարչապետի այցը Մոսկվա 07/06/2024   11:22 ՀՀ տարածքում կան փակ ավտոճանապարհներ 07/06/2024   11:18 Եղվարդ քաղաքի սկզբնամասում «Opel»-ը բախվել է էլեկտրասյանը. ուղևորը տեղում մահացել է 07/06/2024   11:10 Պլանային ջրանջատում Արմավիրի մարզում հուլիսի 8/9-ին 07/06/2024   10:59 Եկեղեցին նշում է հին տապանակի և նոր Ս. Եկեղեցու հիշատակի տոնը 07/06/2024   10:41 Իրանի նոր նախագահը բնականաբար իրանցի է, որը սերում է Ատրպատականից. Վարդան Ոսկանյան 07/06/2024   10:32 Հրդեհ Տեղ գյուղում 07/06/2024   10:25 Հայաստանում կանցկացվի հայ-ամերիկյան համատեղ զորավարժություն 07/06/2024   08:17 Ինչն է խանգարում կանոնակարգի ընդունմանը․ «Հրապարակ» 07/06/2024   08:13 Ինչու են կարմիր բերետները հսկում ՔՊ գրասենյակը․ «Հրապարակ» 07/06/2024   08:10 Իշխանական էլիտան հարսանիքի է պատրաստվում․ «Հրապարակ» 07/06/2024   08:06 Սկսվել է ՀՀ տնտեսական հսկաների փլուզումը․ «Ժողովուրդ» 07/06/2024   08:03 Արեւմուտքի քավորությամբ՝ Փաշինյանը կկատարի Ադրբեջանի պահանջը ատոմակայանը կփակի․«Հրապարակ» 07/06/2024   07:58 Վճռաբեկ դատարանի նախագահի և ամուսնու` Առողջապահական եւ աշխատանքի տեսչական մարմնի ղեկավարի տեղակալի հայտարարագրերը չեն համապատասխանում իրար․ «Ժողովուրդ» 07/06/2024   07:55 Կառավարություն հո չէ, «ցնցող նվաճումների» էպիկենտրոն է. «Փաստ»
07/06/2024   18:09 Ողբերգական դեպք՝ Սյունիքում. ընտանիքի 7 անդամներ տեղափոխվել են հիվանդանոց, 4 ամյա աղջնակը մահացել է 07/06/2024   08:13 Ինչու են կարմիր բերետները հսկում ՔՊ գրասենյակը․ «Հրապարակ» 07/05/2024   18:41 Կոմայից դուրս եկած աղջիկը պատմել է դրախտի ու Աստծո հետ զրույցի մասին 07/06/2024   07:46 Նվե՞ր, կեղծիքի տարրե՞ր, թե՞. ում միջոցներով եւ ինչ գործընթացի շրջանակում է Առուշ Առուշանյանի հորը պատկանող «Առանցք» ՍՊԸ-ն ձեռք բերել 156 մլն դրամ արժողությամբ «գոլդ» համարանիշը․ «Ժողովուրդ» 07/06/2024   10:41 Իրանի նոր նախագահը բնականաբար իրանցի է, որը սերում է Ատրպատականից. Վարդան Ոսկանյան 07/05/2024   14:36 Հորդառատ անձրև է սպասվում 07/06/2024   16:04 Սուրբ Մեսրոպ Մաշտոցը մի ամբողջ կյանք է հեղափոխել. Սրբազան 07/05/2024   21:11 Արյունոտ վենդետաների շարք Գավառում. Փոխմարզպետի որդու սպանության մեջ մեղադրվողը դատապարտվեց, վրեժի զոհի պատվիրատուները մնում են չբացահայտված 07/05/2024   19:58 Խնդալու բաներ մի ասեք. Սրբազան 07/06/2024   12:37 Տարադրամի փոխարժեքը հուլիսի 6-ին՝ ըստ հայաստանյան բանկերի 07/05/2024   17:59 Հնդիկ 3 խեղճ ու կրակ տիկնոջ և մեկ տղամարդու ստիպված եմ լինելու տանել Հնդկաստանի դեսպանատուն, որպեսզի հետ ուղարեն. Գործատու 07/04/2024   23:56 Երկու ուսուցչուհիների ձերբակալել են՝ երեք դեռահասների հետ սեքսի համար 07/05/2024   14:03 Flyone-ը խստացրել է Ռուսաստանից Հայաստան ժամանած ուղևորների հանդեպ պահանջները 07/06/2024   12:26 Զբոսաշրջիկների մի խմբի Օձուն է հասցնում հենց աղետը 07/06/2024   21:12 Նոր մանրամասներ Սյունիքում 7 հոգանոց ընտանիքի թունավորման դեպքից 07/05/2024   20:16 Այդ ի՞նչ եք տեսել Կիրանցում որ անսահման հպարտություն եք ապրել․ կիրանցեցին՝ ՔՊ-ական Լուսինե Բադալյանին 07/06/2024   08:10 Իշխանական էլիտան հարսանիքի է պատրաստվում․ «Հրապարակ» 07/05/2024   15:23 Բաթումիի ափին պարաշյուտով թռչելիս զբոսաշրջիկ է մահացել 07/05/2024   11:08 Կողբացի փողոցում ավտոմեքենայից կրակոցներ արձակողները հայտնաբերվել են. shamshyan.com 07/05/2024   17:43 Վերին Լարսում կրկին հերթեր են. մաքսային կցորդը բացատրել է պատճառը

«Հանրակրթության մասին» օրենքում սկզբունքային փոփոխություններ կատարելու նախագիծ. Հանրային քննարկում 05/16/2021   19:08  |  ԼՐԱՀՈՍ

ՀՀ կրթության, գիտության, մշակույթի և սպորտի նախարարությունը հանրային քննարկման է ներկայացրել «Հանրակրթության մասին» օրենքում փոփոխություններ և լրացումներ կատարելու մասին օրենքի նախագիծը: Քաղաքացիները և շահառու խմբերը մինչև մայիսի 28-ը կարող են նախագծի վերաբերյալ իրենց առաջարկություններն ու դիտողությունները ներկայացնել Իրավական ակտերի նախագծերի հրապարակման միասնական կայքում։

Օրենսդրական նախաձեռնությունը պայմանավորված է ՀՀ կառավարության 2019-2023 թթ. ծրագրով սահմանված ծրագրային նպատակների իրագործման անհրաժեշտությամբ։ Ծրագրով հանրակրթության ոլորտում սահմանված նպատակներից են՝ դպրոցական կառավարման բարելավված համակարգի ներդրումը և հանրապետության բոլոր մարզերում ու Երևան քաղաքում մինչև 2023 թվականը համընդհանուր ներառականության անցումը: Որպես նպատակ է սահմանվել նաև 12-ամյա կրթությանը նոր բովանդակություն հաղորդելը՝ չափորոշիչների, ուսումնական պլանի ու առարկայական ծրագրերի և ԳՏՃՄ (գիտություն, տեխնոլոգիա, ճարտարագիտություն, մաթեմատիկա) առարկաների ու օտար լեզուների բովանդակության և դասավանդման մոտեցումների վերանայման միջոցով:

Օրենսդրական փաթեթի նախագիծն առնչվում է հետևյալ ոլորտներին՝ ուսուցիչների ատեստավորման, խրախուսման և մասնագիտական զարգացման նոր գործիքների ներդրում, հանրակրթության կառավարման գործընթացում առավել ճկուն և արդյունավետ մոտեցումների ամրագրում, ներառական կրթության գործընթացում սովորողակենտրոն և արդյունավետ մեխանիզմների հստակեցում, ինչպես նաև հանրակրթության բովանդակության հանդեպ արդիական պահանջների ամրագրում:

Ուսուցիչների ատեստավորման, խրախուսման և մասնագիտական զարգացում

Նախագծով առաջարկվում է ներդնել ուսուցչի մասնագիտական ստանդարտ հասկացությունը՝ որպես նրա գիտելիքների, գործունեության, պատասխանատվության և վարքագծի բնութագիր։ Միաժամանակ որակավորման տարակարգ հասկացության սահմանումը խմբագրվում է՝ այն փոխկապակցելով մասնագիտական ստանդարտին։ Կրթության կառավարման լիազոր մարմնի լիազորությունների շարքում ամրագրվում է մասնագիտական ստանդարտների հաստատման լիազորությունը։

Վերանայվում են նաև տարակարգերի շնորհման հետ կապված մի շարք կարգավորումներ, մասնավորապես՝ տարակարգերի շնորհման պարագայում համաչափության պահանջը, ըստ որի՝ հաջորդ տարակարգին դիմելու համար սահմանված են որոշակի հերթականություն և ժամանակահատված, ինչը հնարավոր չի դարձնում տարակարգի այլ աստիճանի բնութագրիչներին համապատասխանող ուսուցչին դիմել միանգամից այդ տարակարգի համար՝ պարտադիր դարձնելով անցումը բոլոր նախորդ աստիճաններով: Այն նաև հնարավոր չի դարձնում համապատասխանելու դեպքում առավել վաղ ժամկետում դիմել հաջորդ աստիճանի տարակարգի համար։ Հետևաբար, հանդիսանալով համակարգում ուսուցիչների մասնագիտական զարգացման և առաջխաղացման հիմնական գործիքներից մեկը՝ նշված կարգավորումը, սակայն, տարակարգերի շնորհման մեխանիզմին թույլ չի տալիս իրապես խրախուսող և խթանող դեր խաղալ։ Նշված համատեքստում դիտարկվող խնդիր է նաև այլ ուսումնական հաստատություն տեղափոխվելու դեպքում տարակարգի չպահպանվելը։ Հաշվի առնելով, որ տարակարգը բնութագրում է ուսուցչի մասնագիտական որակները, ուսումնական հաստատության փոփոխությունը չի կարող համարվել բավարար հիմք՝ ուսուցչի բնութագրի վերանայման համար։

Ուսուցիչների մասնագիտական զարգացմանն ուղղված համակարգի ամբողջական բարեփոխման համար վերանայվել են նաև ատեստավորման գործընթացին վերաբերող դրույթները, մասնավորապես հնարավորություն է տրվել ատեստավորում իրականացնել թե՛ պարզ, թե՛ բարդ ընթացակարգերով՝ հաշվի առնելով, որ տարբեր մասնագիտական ստանդարտների համապատասխանող ուսուցիչների համար կարող են գործել ատեստավորման տարբեր ընթացակարգեր, այդ թվում՝ բարդ ընթացակարգով ատեստավորումներ՝ ուղղված ուսուցիչների մասնագիտական գիտելիքների և հմտությունների ստուգմանը։

Հանրակրթության կառավարում

Տնօրենների հավաստագրման գործընթացում առաջարկվում է տարբերակում կիրառել հավաստագրման ընթացիկ մեխանիզմում՝ ներդնելով ատեստավորման ընթացակարգ։ Սա թույլ կտա տարբերակված մոտեցում կիրառել արդեն իսկ գործող տնօրենների նկատմամբ, որոնք հավաստագրի երկարացման համար ներկայում անցնում են ամբողջությամբ նույն ընթացակարգով, ինչպես նաև գործադրել նվազ վարչարարություն և ռեսուրս պահանջող գործիքակազմ՝ ատեստավորման միջոցով։

Միաժամանակ առաջարկվում է սահմանափակել նույն ուսումնական հաստատությունում որևէ անձի՝ որպես տնօրեն անընդմեջ պաշտոնավարելու ժամկետն առավելագույնը 10 տարով, ինչը կարող է խթանել կրթության կառավարման փորձառու մասնագետների ռոտացիան, ինչպես նաև հնարավոր կլինի խուսափել այն դեպքերից, երբ տնօրենի պաշտոնավարման՝ գործնականում անսահմանափակ ժամանակը բացասական երևույթների հիմք է դառնում։ Պաշտոնավարման ընթացքում տնօրենը յուրաքանչյուր 3 տարին մեկ անգամ անցնում է ատեստավորում, որի արդյունքներով պաշտոնին անհամապատասխանության եզրակացությունը հիմք է՝ տնօրենի պաշտոնավարության դադարեցման կամ զբաղեցրած պաշտոնից ազատելու համար։ Ատեստավորման արդյունքներով պաշտոնին անհամապատասխանության եզրակացության դեպքում տվյալ անձն ուսումնական հաստատության տնօրենի մրցույթին կարող է մասնակցել միայն ուսումնական հաստատության ղեկավարման իրավունքի (հավաստագրի) համար սահմանված կարգով նորից դիմելու և նորից հավաստագիր ստանալու դեպքում։ Ատեստավորման արդյունքներով պաշտոնին համապատասխանության եզրակացության դեպքում տնօրենի հետ աշխատանքային պայմանագիրը կարող է երկարացվել 3 տարով, բայց ոչ ավելի, քան 10 տարի անընդմեջ նույն պետական ուսումնական հաստատությունում։ Ատեստավորման արդյունքներով պաշտոնին համապատասխանության եզրակացություն ստացած անձը ճանաչվում է ուսումնական հաստատության ղեկավարման իրավունքի հավաստագիր ստացած։ Այս ընթացակարգը թույլ կտա նվազեցնել վարչարարությունը, գործող տնօրենների նկատմամբ կիրառել առավել արդյունավետ և նրանց փորձառությունը հաշվի առնող քաղաքականություն՝ միաժամանակ այն հավասարակշռելով ընդհանուր ժամկետային սահմանափակման դրույթներով, որոնք կարող են հանրակրթության ոլորտում լավ փորձի տարածման և զարգացման հիմք դառնալ։

Կարևոր փոփոխություն է նաև հավաստագրումից առաջ պարտադիր վերապատրաստման սկզբունքի վերանայումը, որի արդյունքում վերապատրաստումը կամավոր է։ Ըստ այդմ՝ հավաստագիր ստանալ ցանկացող անձն ինքը պետք է որոշի՝ վերապատրաստվե՞լ, թե՞ ինքնուրույն պատրաստվել քննություններին։

Մյուս փոփոխությունն է հաստատության զարգացման ծրագրի՝ որպես գործիքի կիրառելիության արդյունավետության օգտագործման և հաստատության ռազմավարական զարգացման նպատակով դրա կատարման ընթացքի վերահսկողության առավել հստակ մեխանիզմների ու պարբերականության ամրագրումը, ինչպես նաև դրա կատարման արդյունքներով տնօրենին անվստահություն հայտնելու լիազորության վերապահումը հաստատության կառավարման խորհրդին։ Սա թույլ կտա բարձրացնել խորհրդի դերակատարությունն ուսումնական հաստատության գործունեության ընթացքում և ամրագրել զարգացման ծրագրի կարևորությունը, որը ներկայում հաճախ կրում է զուտ ձևական պահանջի բնույթ։

Ներառական կրթություն

Առաջարկվում է ընդլայնել կրթության առանձնահատուկ պայմանների ընկալման շրջանակը՝ ներառելով վարքի և հուզակամային, մշակութային ու լեզվական գործոնները: Նախատեսվող փոփոխություններն ուղղված են նաև ներառական կրթությանը վերաբերող դրույթներում առավելապես կրթական քաղաքականությունն ուղղորդելու և բժշկական մոտեցումներից խուսափելու սկզբունքի հետևողական կիրառմանը։ Առավել ամբողջական մոտեցմանն է ուղղված մյուս փոփոխությունը, ըստ որի՝ կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիքի գնահատման գործընթացը դիտարկվում է որպես մանկավարժահոգեբանական աջակցության ծառայությունների տրամադրման մաս:

Առաջարկվել է նաև հրաժարվել կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող երեխաներին տրվող «բարձրացված չափաքանակ» հասկացությունից՝ փոխարենը ներդնելով հետևյալ բովանդակությունը. «Կրթության առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող, այդ թվում՝ հաշմանդամություն ունեցող երեխաների կրթության կազմակերպման գործընթացում խելամիտ հարմարեցումներ ապահովելու նպատակով պետական բյուջեի միջոցներից տրամադրվում է նպատակային ֆինանսավորում։ Ֆինանսավորման կարգը սահմանում է ՀՀ կառավարությունը՝ առաջնորդվելով հաշմանդամություն ունեցող անձանց իրավունքների կոնվենցիայի դրույթներով»։

Ակնկալվող արդյունք

Ակնկալվում է, որ նշված ուղղություններով առաջարկվող փոփոխություններն ու լրացումները թույլ կտան մեծացնել համակարգի գործառնության արդյունավետությունը և խրախուսել համակարգի զարգացման հնարավորությունները։

Աղբյուր` Փաստինֆո


Հարակից հրապարակումներ`

12:19 13/05/2021  |  ԼՐԱՀՈՍՇիրակի, Գեղարքունիքի և Վայոց ձորի մարզերում կկառուցվեն հանրակրթական դպրոցների մոդուլային շենքեր
22:52 11/05/2021  |  ԼՐԱՀՈՍՀանրային քննարկման ենք ներկայացրել հանրակրթության մասին օրենքի փոփոխությունները. Ժաննա Անդրեասյան
16:55 11/05/2021  |  ԼՐԱՀՈՍԲուհերի ընդունելության քննություններին մասնակցելու հայտ է ներկայացրել 13360 դիմորդ
11:23 11/05/2021  |  ԼՐԱՀՈՍ«Վերջին դաս». ԿԳՄՍ նախարարությունը կոչ է անում բացառել որևէ դրամահավաք
16:14 10/05/2021  |  ԼՐԱՀՈՍԻմ պատճառով չէ, որ համալսարանը կատաստրոֆայի եզրին է կանգնած. ԵՊՀ ռեկտորի ժամանակավոր պաշտոնակատար
15:33 10/05/2021  |  ԼՐԱՀՈՍՈչ մեկի վրա ճնշում չի գործադրվել. ԿԳՄՍ նախարարը մեկնաբանեց հոգաբարձուների խորհրդի անդամների ազատման հարցը
14:57 10/05/2021  |  ԼՐԱՀՈՍԱսում եք՝ առաջացել է ճգնաժամ, դե ուրեմն չառաջացնեիք ճգնաժամ. Վահե Հովհաննիսյանը՝ ԿԳՄՍ նախարարի ԺՊ-ին
14:45 10/05/2021  |  ԼՐԱՀՈՍԼավ եկեք դիալոգի չվերածենք, հա. Դումանյանի հետ ԵՊՀ Հոգաբարձուների խորհրդի հանդիպումը ընթանում է լարված մթնոլորտում
11:21 10/05/2021  |  ԼՐԱՀՈՍՀաստատվել են առարկայական փորձնական չափորոշիչները
08:30 30/04/2021  |  ՄամուլԿԳՄՍ նախարարությունն անդրդվելի է. փոխում է բուհերի հոգաբարձուների խորհրդի ձեւավորման կարգը․ «Հրապարակ»

Արխիվ

[]