ԲՈԼՈՐ ՆՅՈՒԹԵՐԸ
Եթե բանկերում ավանդներ չդրվեն, պետությունն այլ ռեսուրսներ պետք է ներգրավի, ինչն արտաքին պարտքի ավելացման խնդիր կառաջացնի. Գագիկ Մակարյան (տեսանյութ) 09/17/2019 19:33 | Հարցազրույց
Կառավարությունն օրերս հավանություն տվեց «Բանկային գաղտնիքի մասին» ՀՀ օրենքում փոփոխություն կատարելու մասին նախագծին, որով նախատեսվում է բանկային գաղտնիք կազմող տեղեկություններ ստանալ առանց սահմանափակման։ Բանկային գաղտնիքի մասին օրենքում նմանատիպ փոփոխության հետևանքների, ռիսկային գործոնների վրա դրա ազդեցության մասին «Փաստինֆո»-ն զրուցել է Հայաստանի գործատուների միության նախագահ Գագիկ Մակարյանի հետ։
- Կան կարծիքներ, որ նախագծի հետևանքով բանկերից կապիտալի արտահոսք կլինի և գուցե խոշոր գումարներ հանվեն մեր բանկերից և պահվեն այլ տարբերակներով, որն ամենավատն է՝ այլ երկրների բանկերում։ Կա՞ն այս ռիսկերը։
- Կառավարությունը փորձում է ստվերի, կոռուպցիայի դեմ պայքարը շարունակելով՝ ընդլայնել այն գործիքակազմը, որով փորձելու է ապահովել այդ պայքարի հաջողությունը։ Խոսքը գնում է հակակոռուպցիոն նոր խորհուրդ ստեղծելու մասին, փոխվում են ինչ-որ օրենքներ, իրականացվում են ստուգումներ։ Այս ամբողջ համակարգի հաջողություն պայմանավորված է ստեղծվող ստրուկտուրաներով, օրենքների փոփոխություններով, և կիրառվող գործիքակազմով։ Այստեղ կարևոր է ուսումնասիրել այլ երկրների փորձը, մասնավորապես Վրաստան, Սինգապուր կամ եվրոպական այլ երկրներ։ Ինչպես են արել, որ այդ ստվերի կոռուպցիայի դեմ պայքարը դարձել է հաջողված և նաև երկարատև ժամանակահատվածում մարդկանց հոգեբանությունից դուրս է եկել արդեն կոռուպցիայով, ստվերով զբաղվելու ցանկությունը։ Օրենքները եղել են այնքան կատարյալ, որ բիզնեսն իր հարցերի լուծման համար չի ընտրել ստվերային կամ կոռուպցիոն ճանապարհներ։ Հայաստանի դեպքում խնդիրները բազմազան են։ Խնդիրների մի բլոկն այն է, որ եթե նախկինում օրենքների անկատարելիությունը կարելի էր հաղթահարել կաշառք տալով կամ հովանավորներ գտնելով , ապա այդ օրենքները դեռ այսօրվա բարեփոխումների շրջանակում էական չեն փոխվել։ Գուցե կաշառք տալը վերանում է կամ դժվարացել է, բայց օրենքների մեջ խնդիրները մնացել են չլուծված։ Հետևաբար` բիզնեսն այդ խնդիրները շրջանցելու տարբերակ չունի, եթե առաջ կաշառք տալով էր շրջանցում, հիմա տարբերակ չունի, դեմ է առնում դրանց։ Հետևաբար` դա արգելափակում է տնտեսության զարգացումը։ Այս գործառույթների մեջ մեծ նշանակություն պետք է տրվեր գործարար միջավայրի բարելավմանը։ Այդտեղից պետք է սկսել խնդիրների լուծումը։ Ինչ վերաբերում է բանկային համակարգը թափանցիկ, հասանելի դարձնելուն, ապա սա ունի բազմաթիվ խոցելի կողմեր։ Նախ` քննիչները կարող են հետաքրքրության համար մտնել համակարգերի մեջ և ուղղակի տեղեկանալ՝ ով ինչ ունի։ Այդ թվում նաև այս գործողությունը կարող են իրականացնել օրինակ իրենց բարեկամների, ծանոթների համար։ Կարող է այդ քննիչը վաղն աշխատանքից դուրս գա և ինֆորմացիան տարածի, ինչն էլ շատերը կարող են վերցնել և տարածել։ Այս ամենը կարող է հանգեցնել նրան, որ սովորական քաղաքացիները խուսափեն ավանդներ դնել՝ մտածելով ինչ կարիք կա, որ օրինակ իր թաղամասում ապրող քննիչը հետաքրքրվի և տեսնի՝ որքան գումար ունի։ Քաղաքացիները կսկսեն խուսափել։ Եթե ավանդներ չեն դրվելու, ապա բանկերում ֆինանսական ահագին ռեսուրս կպակասի, որովհետև բանկերի սեփական ռեսուրսները բավարար չեն։ Պետությունը պետք է գնա այլ ռեսուրսներ բերի, որը, հետևաբար արտաքին պարտքի ավելացման խնդիր կառաջացնի։ Եթե ավանդներ չդրեցին, փողի դեֆիցիտ առաջացավ, ուրեմն կրեդիտները կթանկանան։ Եվ նաև փող չի լինի, որը տնտեսության համար բացասական ազդեցություն կթողնի։ Խնդիրներից մեկն էլ այն է, որ ներդրողները կսկսեն անհանգստանալ։ Նրանք կմտածեն, որ բանկերում իրենց բերած գումարները, ներդրումները, եկամուտները, ցանկացած ժամանակ կարող են վերահսկել։ Գուցե մտածեն, որ կառավարությունը հիմա ազնիվ է, սակայն 4-5 տարի հետո, երբ կառավարությունը փոխվի, ինչ երաշխիք կունենան, որ չեն սկսի իրենց հետապնդել։ Չէ՞ որ ունեն ինֆորմացիա և կարող են այլ նպատակներ հետապնդել, օրինակ «փայ մտնել» իրենց գործին։ Իսկ այն մարդիկ, որոնք այս ամենի մասին լսում են, փորձում են արդեն լուծել իրենց փողի հարցը։ Մինչև օրենքն ԱԺ-ում ընդունվի, նրանք կա՛մ այդ փողերը կհանեն բանկերից, կա՛մ տանը կպահեն, կա՛մ կտեղափոխեն այլ բանկեր։ Իսկ մեր պետության համար այդ փողերի արտահոսքը վատ ազդեցություն կունենա։ Ինչու՞ պետք է մեր փողը գնա այլ երկրներում հանգրվանի։ Գտնում եմ, որ կառավարությունն այս հարցերի շուրջ պետք է շատ ճկուն լինի, բազմակողմանի վերաբերվի և տեսնի ՝ արդյոք ստվերի կոռուպցիայի դեմ պայքարում սա լավագույն ճանապարհն է։ Գուցե ինքն ուրիշ գործիքներ ունի, որ ավելի լավ կլինի դրանք «սրի»։
- Խոսեցիք ռիսկերից, ի՞նչ եք կարծում կառավարության անդամները նախագիծը մշակելիս չե՞ն գիտակցել դրանց մասին և այնուամենայնիվ ինչո՞ւ են այն ներկայացրել։
- Կառավարությունում սկսնակները շատ են։ Տնտեսագիտական մտքի, ինժեներական մտքի որոշակի դեֆիցիտ կա։ Բազմակողմանի նման վերլուծություն և մտածելակերպ հաճախ չի կիրառվում։ Կա՛մ բացակայում է այդ մտածելակերպը, կա՛մ կա, բայց չի կիրառվում։ Բայց պետք է կիրառվի։ Նրանք պետք է մի քանի տեսանկյունից դիտարկեն խնդիրը։ Պետք է անպայման քննարկեն հարցը բանկերի հետ, խորհրդակցեն ոլորտային էքսպերտների, բիզնեսի հետ։ Նույնիսկ քաղաքացիների շրջանում սոցիալական հարցումներ իրականացնեն։ Այդ ամենից հետո միայն սեղանին դնեն բոլոր կարծիքները՝ բանկային համակարգն ասում է սա, բիզնեսը սա, քաղաքացին էլ սա։ Այդ բոլորի կոմպրոմիսային տարբերակն էլ սա է, որը մտածել ենք։ Բայց հիմա չգիտենք՝ օրենքի այս նախագիծը կոմպրոմիսային է, թե ոչ։ Իմ կարծիքով՝ ոչ։
- Գոյություն ունի առևտրային գաղտնիք հասկացությունը։ Դրա վրա ազդեցությունն ինչպիսի՞ն կլինի։
- Բանկերն այստեղ կկորցնեն իրենց վստահությունը։ Կառավարության պայքարը ստվերի կոռուպցիայի դեմ ճիշտ է և այն պետք է շարունակվի։ Բայց դրա համար պետք է գործարար միջավայրը բարելավել, այսինքն` օրենսդրությունը։ Վստահ լինել, որ ինֆորմացիայի արտահոսք չի լինի և պաշտոնյաներն ու քննիչներն այդ տվյալները չեն օգտագործի։ Օրենքը պետք է նախատեսի այն գործիքները, որով պիտի հետևի, որ այդ ամենը տեղի չունենա։ Նա պետք է իդեալական վստահի քննիչներին, բայց մենք դեռ հեռու ենք դրանից։
- Ի՞նչ գործիքակազմով եք տեսնում պայքարը կոռուպցիայի դեմ։
- Պետությունը պետք է գնա կանխարգելման գործիքակազմով։ Աշխարհում ամենալավը դա է։ Ոչ թե պետք է լինի պատժել, բռնել, քննել, ուսումնասիրել, արգելափակել ճանապարհը, այլ կանխարգելման ճանապարհով գնա։ Իսկ նախկինների նկատմամբ պետք է շատ զգույշ վարվել։ Մոտ 25 տարվա մեջ պետք է հասկանալ բիզնեսի հոգսերը և թե ինչու է բիզնեսն իրեն այդպես պահել, ուներ արդյո՞ք այլ տարբերակ, թե ոչ։ Արդյո՞ք հարկադրված է եղել հովանավոր գտնել, թե ոչ։ Այսինքն՝ բոլորի համար հաշվեհարդար տեսնել, բոլորի համար բացատրություն ուզելը բարդ խնդիր է։ Չենք կարող 25 տարվա արխիվը վերուվար անել ու այդ տարիների փոխկապակցվածությունների մեջ որոնենք մեղավորներին։
Հարակից հրապարակումներ`
Տեսանյութեր
01/14/2025 18:28 Ալիևի հարաբերությունները լարվում են և’ Իրանի, և’ Ռուսաստանի հետՏեսադարան
09/02/2024 10:55 Սեպտեմբերի 2-ը Արցախի Հանրապետության հռչակման օրն էՄամուլ
- 01/18/2025 08:30 Ի՞նչ խորհուրդ են ստեղծում Արշակ Կարապետյանը, Միքայել արքեպիսկոպոս Աջապահյանն ու Ալբերտ Բազեյանը. «Փաստ»
- 01/18/2025 08:26 Ձվածեղ պատրաստող բռնապետը ստիպում է իրեն տեսնելիս ոտքի կանգնել. «Ժողովուրդ»
- 01/18/2025 08:23 Փաշինյանը՝ երկու քարի արանքում․ «Հրապարակ»
- 01/18/2025 08:20 Հերթական խորհուրդն է ստեղծվել․ ի”նչ են փոխելու ոստիկանության համակարգում վարչապետն ու 30 պաշտոնյաների աստղաբույլը. «Ժողովուրդ»
- 01/18/2025 08:18 Նիկոլ Փաշինյանի նոր վախերը․ «Հրապարակ»
- 01/18/2025 08:15 10 տարում ԱԺ կրտսեր փորձագետից՝ ՀՀ Գլխավոր հարկադիր կատարող․ ով է Սիրո Ամիրխանյանը. «Ժողովուրդ»
- 01/18/2025 08:12 Տուգանվելու նոր թեմա են մտածել․ «Հրապարակ»
ՓԱՍՏԱԹՂԹԵՐ
- 09/27/2024 20:29 Միջպետական սահմանների՝ աշխարհագրական առումով ճշգրտման հարցերը գործադիր իշխանության իրավասության տիրույթում են. հրապարակվել է ՍԴ որոշումը
- 09/02/2024 15:38 Հրատապ. Հրապարակվել է Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև պետական սահմանի սահմանազատման և սահմանային անվտանգության հարցերով հանձնաժողովների համատեղ գործունեության մասին կանոնակարգը
- 03/31/2019 21:34 ԱԺ են ուղարկվել Պաշտպանի 2018 թվականի տարեկան հաղորդումը և զեկույցը
- 03/21/2019 15:23 Դավիթ Սանասարյանն իր գործունեությամբ չի նպաստել զբաղեցրած պաշտոնի նկատմամբ վստահության եւ հարգանքի ձեւավորմանը. Եզրակացություն
Հարցազրույց
- 01/19/2025 17:07 Վաշինգտոնում ստորագրված փաստաթղթով ոչ միայն աղավաղվել են միջազգային կազմակերպությունների արձանագրած որակումները, այլև փորձ է արվել կանխորոշելու միազգային դատական ատյանների վճիռները. Գեւորգ Դանիելյան
- 01/04/2025 20:09 Ինֆորմացիա բացեմ՝ դեռ 90-ականներից հանցավոր պլան է մշակվել, որ Հայաստանում չպետք է լինի 1 միլիոնից ավել հայ. դրա հետևում միայն թուրքերը չեն. էքստրասենս
- 12/30/2024 11:29 Ամանորի նախաշեմին «Հայաստան» խմբակցության անդամներն այցելել են առաջնագիծ
- 12/19/2024 19:01 Եթե Ադրբեջանը Հայաստանի վրա հարձակվելու մտադրություն չունի, էսկալացիայի հավանականությունը զրո է. Փաշինյանն արձագանքել է Ալիևի հայտարարություններին
Մեկնաբանություն
- 01/17/2025 17:41 Գնամ Եռաբլուր, ասեմ՝ հորդ դատեցին․ Աստղ Գալեյան
- 01/17/2025 16:20 Աշխարհը չի կարող թույլ տալ, որ Ադրբեջանի շինծու արդարադատությունը հաղթի. Օսկանյան
- 01/17/2025 14:47 Գաբրիել Չենբերջյանը կմնա ազատության մեջ
- 01/17/2025 14:05 Ակնհայտ է, որ Ալիևի նպատակն է հերթական շանտաժների, սպառնալիքների ու վերջնագրերի միջոցով կորզել հերթական զիջումներ, նվաճել ռազմավարական նշանակության նոր տարածքներ. Դանիելյան
Արխիվ
Արտակարգ պատահարներ
- 01/19/2025 17:35 Զովունիում բախվել են «ԳԱԶ 3110»-ն ու «Volkswagen»-ը․ վերջինը կիսակողաշրջված հայտնվել է բնակչի այգում
- 01/19/2025 15:51 Արագածոտնում ընտանիքի 5 անդամ շմոլ գազից թունավորման հետևանքով տեղափոխվել է հիվանդանոց
- 01/19/2025 13:31 Ֆրանսիայի հրապարակում բախվել են Jaguar-ը, Opel-ն ու Kia-ն․ կա վիրավոր
- 01/19/2025 11:36 Կրակոց՝ Կոտայքի մարզում․ կասկածյալը վիրավորի եղբայրն է
ԸՍՏ ՕՐԵՆՔԻ
- 03/08/2024 15:00 Զազրելի դեպք Հայաստանում. սեռական բռնության է ենթարկվել 2 տարեկան երեխա. մասնագետը մանրամասնում է՝ ինչպես պաշտպանել երեխաներին (տեսանյութ)
- 01/13/2024 20:29 Տեր Թոդիկի մեթոդները վաղուց չեն գործում. դաստիարակության ու բռնության նուրբ սահմանը (տեսանյութ)
- 01/13/2022 17:55 Ինչքա՞ն է կազմում երեխայի ծննդյան կապակցությամբ տրվող նպաստը
- 05/02/2021 17:57 Կարեւոր է իմանալ. Կարմիր գծերի համար տուգանելիս` տեղում արձանագրության կազմումն այլևս պարտադիր չէ
Անցուդարձ
- 01/19/2025 17:48 Բժիշկը բացատրել է դաշտանադադարի տհաճ ախտանիշի առաջացման պատճառները
- 01/19/2025 15:31 Հայտնի է ռուս դպրոցականների ճաղատանալու պատճառը
- 01/17/2025 23:45 Բրիտանիայում հրապարակվել են հատվածներ Հիտլերի հնարավոր սիրուհու օրագրից
- 01/17/2025 18:21 Մարմնավաճառը գողացել է իր հաճախորդ ոստիկանի ավտոմեքենան