ԲՈԼՈՐ ՆՅՈՒԹԵՐԸ
«Հյուսիս-հարավի» հակակոռուպցիան կամ անթափանց հրապարակայնությունը 05/23/2019 12:52 | ԼՐԱՀՈՍ
Քաղհասարակության ակտիվացման, վերջին շրջանում այս կամ այն ոլորտի նկատմամբ հանրային վերահսկողության անհրաժեշտության եւ նման մեխանիզմների ստեղծման մասին հաճախ է բարձրաձայնվում։ Հասարակական սեկտորի շատ կազմակերպություններ ակտիվորեն աշխատում են այս ուղղությամբ։ Պետական կառավարման համակարգի հրապարակային, թափանցիկ, ասել է թե հասարակության համար տեսանելի եւ հասկանալի աշխատելու սկզբունքը հակակոռուպցիոն քայլերի հիմնական ուղղություններից մեկն է համարվում։ Իրականում ի՞նչ ունենք։
Որպես օրինակ ուսումնասիրել ենք հանրության լայն շրջանակի, նաեւ քննչական մարմինների համար լուրջ հետաքրքրություն ներկայացնող «Հյուսիս-հարավ ճանապարհային միջանցքի ներդրումային ծրագրի» ծախսերը, ավելի ճիշտ՝ դրանց հրապարակայնությունը։ Ոլորտի գերատեսչության ղեկավարների, նույնիսկ երկրի վարչապետի մակարդակով արդեն իսկ հայտարարվել է, որ դրա իրականացման ընթացքում արձանագրվել են լուրջ թերացումներ ու խախտումներ, որոնք քրեական գործերի նյութ են դարձել, սակայն մինչ նախաքննությունն իր գործն է անում, փորձեցինք ոլորտի կառավարման երկու հիմնական կառույցների՝ Տրանսպորտի, կապի եւ տեղեկատվական տեխնոլոգիաների նախարարության (mtcit.am), ինչպես նաեւ «Տրանսպորտային ծրագրերի իրականացման կազմակերպություն» ՊՈԱԿ-ի (tpio.am) կայքերն ուսումնասիրելով՝ հասկանալ, քաղհասարակությունը, ցանկության դեպքում, կարո՞ղ է առցանց այս երկու բաց աղբյուրներից օգտվելով՝ ստանալ պարզագույն հարցերի պատասխաններ, ինչպես, օրինակ, որքա՞ն գումար է ծախսվել «Հյուսիս-հարավի» Տրանշ 3-ի(Թալին-Լանջիկ, Լանջիկ-Գյումրի) իրականացման համար 2016-18 թվականներին, ի՞նչ արդյունք է ստացվել՝ քանի՞ կիլոմետր ճանապարհ, որքա՞ն է կառուցված ճանապարհի 1 կմ գոնե միջին արժեքը տվյալ հատվածում, ի վերջո, ծրագրի պատասխանատուներն ի՞նչ թերացումներ են արձանագրել դրա իրականացման ընթացքում։ Ի դեպ, Տրանշ 3-ի ընտրությունը պայմանավորված է նրանով, որ այն աչքի է ընկնում միաժամանակ վարկային, դրամաշնորհային եւ բյուջետային նկատելի միջոցների ներգրավմամբ։ Կառուցվելու է ընդհանուր երկարությամբ շուրջ 46,2կմ ճանապարհ, Թալին-Լանջիկ հատվածի համար, հարկերը ներառյալ, ծախսվելու է ընդհանուր 32.4 մլն ԱՄՆ դոլար, Լանջիկ-Գյումրի հատվածի համար ընդհանուր՝ 88.2 մլն Եվրո գումար։ Արժույթները նշում ենք այնպես, ինչպես ներկայացված են կայքերում, ու թե «Ինչո՞ւ է մի դեպքում ԱՄՆ դոլար, մյուսում՝ Եվրո, որքանո՞վ դա մեզ կխանգարի ուսումնասիրության ընթացքում» հարցերը դուրս են մնում մի քանի պատճառով։ Նախ՝ երկու կայքերում էլ, ըստ տարիների կամ եռամսյակների, ներկայացված հաշվետվություններում գումարի չափը ներկայացվում է հիմնականում դրամով, ինչը համադրելիության որոշակի խնդիր է առաջացնում։ Բայց եւ ամենակարեւորը, մեզ չի հաջողվում գտնել համադրելի տվյալներ նշված երեք տարիներից որեւէ մեկի առումով պլանավորված աշխատանք-գումար եւ իրականացված աշխատանք-ծախսված գումար հարաբերակցությամբ։ Չնայած կայքերն առաջին հայացքից դիտարկելիս թվում էր, թե բավական տեղեկատվություն կա, սակայն խորքային ուսումնասիրության առաջին իսկ փորձերը հանգեցնում են նրան, որ հնարավոր չէ գտնել գոնե մեկ տարվա կտրվածքով համադրելի տվյալ։ Նախարարությունն, օրինակ, 2017-2018 թվականներին ընդամենը երկու եռամսյակային հաշվետվություն է հրապարակել, որտեղ հանգամանալիորեն ներկայացված են «Հյուսիս-հարավի» ծախսերը եւ կատարված ու թերակատավրած աշխատանքները, սակայն երկու եռամսյակ եւ վերջ։ Բազմաթիվ են նաեւ տարատեսակ հաշվետվությունները ծրագրի իրականացման ՊՈԱԿ-ի կայքում, բայց դրանցից գլուխ հանել խորհուրդ կտանք միայն ֆինանսիստի լուրջ գիտելիք ունեցող այն էլ գլուխկոտրուկների սիրահարներին։
Ինչեւէ, «Հյուիսի-հարավի» առնչությամբ տվյալների հրապարակայնության, հասանելիության եւ մատչելիության տեսանկյունից այս կայքերն ավելի հանգամանալիորեն ուսումնասիրած կազմակերպությունը՝ «Ճանապարհային անվտանգության ազգային խորհրուրդ» ՀԿ-ն (ՃԱԱԽ), որը ենթածրագիր է իրականացնում ԵՄ համաֆինանսավորմամբ եւ «Ինֆորմացիայի ազատության կենտրոնի» ու Մաաստրիխտում գործող Եվրոպական լրագրության կենտրոնի հետ համագործակցությամբ՝ «Իրազեկ Հայաստան» ծրագրի շրջանակում, այժմ աշխատում է պետական նշյալ երկու կառույցների հետ՝ իրավիճակը հասկանալու եւ որոշակի լուծումներ գտնելու ուղղությամբ։ ՃԱԱԽ-ն առաջարկել է ընդհանրապես ճանապարհաշինական ծախսերի հրապարակայնությունն ապահովելու համար մշակել եւ ներդնել ամփոփիչ տվյալների ձեւաթուղթ, որը հնարավորություն կտա հանրության լայն շրջանակի համար մատչելի ձեւով պարբերաբար հրապարակվող տեղեկությունների միջոցով ունենալ «իրական» հրապարակայնություն եւ ընդլայնել քաղհասարակության վերահսկողական ու հակակոռուպցիոն գործառույթները։
Հարակից հրապարակումներ`
Տեսանյութեր
09/07/2024 08:59 Զինվորականների գույքի օրինականությունն ուսումնասիրվում էՏեսադարան
09/02/2024 10:55 Սեպտեմբերի 2-ը Արցախի Հանրապետության հռչակման օրն էՄամուլ
- 09/19/2024 08:22 Ռեպրեսիաներ՝ 37-ի ոգով. «պատժվել» է նաեւ պետական մեղադրողը. «Ժողովուրդ»
- 09/19/2024 08:20 Գնաց՝ չվերադառնալու պայմանով․ «Հրապարակ»
- 09/19/2024 08:17 Ինչ է ասում Բագրատ սրբազանը նեղ շրջապատում․ «Հրապարակ»
- 09/19/2024 08:13 Ագրարայինի ռեկտորի պարտականությունները կատարողը կաղում է տարրական հանրահաշվից․ «Հրապարակ»
- 09/19/2024 08:09 Ոսկու գողություն, կնոջ առեւանգում, սպանություն. ենթադրյալ հանցագործները սկսել են գործել ԱԱԾ համազգեստներով. «Ժողովուրդ»
- 09/19/2024 08:08 Իշխանական ողջ ռեսուրսը գործի է դրվել ներարցախյան խժդժություններ հրահրելու ուղղությամբ․ «Հրապարակ»
- 09/19/2024 08:03 Երբ բնապահպանական փորձանք դարձած երկիրն է բնապահպանական համաժողով անցկացնելու. «Փաստ»
ՓԱՍՏԱԹՂԹԵՐ
- 09/02/2024 15:38 Հրատապ. Հրապարակվել է Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև պետական սահմանի սահմանազատման և սահմանային անվտանգության հարցերով հանձնաժողովների համատեղ գործունեության մասին կանոնակարգը
- 03/31/2019 21:34 ԱԺ են ուղարկվել Պաշտպանի 2018 թվականի տարեկան հաղորդումը և զեկույցը
- 03/21/2019 15:23 Դավիթ Սանասարյանն իր գործունեությամբ չի նպաստել զբաղեցրած պաշտոնի նկատմամբ վստահության եւ հարգանքի ձեւավորմանը. Եզրակացություն
- 12/16/2018 12:49 Մարտի 1-ի 10 զոհերից յուրաքանչյուրն ինչ վնասվածքներից եւ ինչ հանգամանքներում է մահացել՝ ՀՔԾ-ի տարիներ առաջ հրապարակած զեկույցը
Հարցազրույց
- 09/18/2024 11:30 Զրույց Բագրատ Սրբազանի հետ. Վահե Հովհաննիսյան
- 09/16/2024 13:35 Նախկինում Սրբազան աշխատած մարդու հետ պաշտոնական հանդիպում ՔՊ-ի օրակարգում չկա. Էմմա Պալյան
- 08/30/2024 20:13 Նորակառույցները զավթում են երթևեկելի գոտին ու հետիոտնի անցման տարածքը, իսկ քաղաքապետարանից դժվարանում են ասել, թե դեռ որքան են ընդլայնելու Երեւանի սահմանները
- 08/28/2024 17:49 «Միջանցքի» հարցում չպետք է շահագրգռված լինի հենց ՌԴ-ն. դա այն գինը չէ, որ արժե վճարել ռուս-ուկրաինական պատերազմում թուրք-ադրբեջանական իբր զսպվածության, բայց իրականում՝ պահանջատիրության դիմաց
Մեկնաբանություն
- 09/19/2024 17:42 Մեծ հաշվով, ես ասելիք չունեմ դատարանին. ես խնդրանք ունեմ Աստծուց. Հրայր Թովմասյան
- 09/19/2024 16:24 ԼՂ-ի հայերի վերադարձի իրավունքն ամրագրվել է Արդարադատության միջազգային դատարանի կողմից. Հայաստանում Ֆրանսիայի դեսպան
- 09/19/2024 13:20 Ին՚չ լրատվություն էր տալիս մեկ տարի առաջ այս օրը ՀՀ ՊՆ -ն . Մանուկյան
- 09/18/2024 18:29 «Գայլ» անունով ներկայացող հաքերը սքրինշոթեր է հրապարակել կառավարության բաց ftp սերվերից ու փրկագին պահանջել՝ սկզբում 2,5 միլիոն դոլարի, ապա 30 հազար. Արթուր Պապյան
Արխիվ
ԸՍՏ ՕՐԵՆՔԻ
- 03/08/2024 15:00 Զազրելի դեպք Հայաստանում. սեռական բռնության է ենթարկվել 2 տարեկան երեխա. մասնագետը մանրամասնում է՝ ինչպես պաշտպանել երեխաներին (տեսանյութ)
- 01/13/2024 20:29 Տեր Թոդիկի մեթոդները վաղուց չեն գործում. դաստիարակության ու բռնության նուրբ սահմանը (տեսանյութ)
- 01/13/2022 17:55 Ինչքա՞ն է կազմում երեխայի ծննդյան կապակցությամբ տրվող նպաստը
- 05/02/2021 17:57 Կարեւոր է իմանալ. Կարմիր գծերի համար տուգանելիս` տեղում արձանագրության կազմումն այլևս պարտադիր չէ
Անցուդարձ
- 09/19/2024 18:31 Տղամարդը իր տան աշխատակցուհիներին ամիսներով փակել է վանդակում՝ սեռական հաճույք ստանալու համար
- 09/18/2024 22:51 Բացահայտվել են մինչև 27 տարեկան մարդկանց գլխավոր սեռական խնդիրները
- 09/17/2024 22:18 Բժիշկը բացահայտել է ավելորդ քաշի ավելացման քիչ հայտնի պատճառը
- 09/17/2024 21:38 Հոգեկան խանգարումով քարարծիվը հարձակվել է հազիվ քայլող երեխայի վրա
Հետաքրքիր է իմանալ
- 09/18/2024 18:11 Կայծակի հարվածից հետո 40 րոպե սրտի կանգ ունեցած տղամարդը փրկվել է ու ամբողջությամբ ապաքինվել
- 09/14/2024 18:58 Աշխարհի ամենաթերագնահատված երկիրը՝ ըստ փորձառու զբոսաշրջիկի
- 09/13/2024 21:08 Տղամարդու առնանդամը վերածվել է ոսկորի՝ հազվագյուտ հիվանդության պատճառով
- 09/13/2024 15:01 Ճնշում, գլխացավ, թուլություն. խրոնիկ հիվանդներին զգուշացնում են՝ այսօր և վաղը մագնիսական փոթորիկներ են սպասվում